Milí mozkovci,
možná budete souhlasit s tvrzením, že kdo nikdy nejel vodu, jako by nebyl. Moji studenti velmi často pocházejí ze států, které mají to štěstí a jejich hranice omývá mořský proud. Myslím, že my, Češi, bychom si moře opravdu zasloužili, neboť vodáků je v naší populaci nepočítaně. Pro mé studenty je nepochopitelné, jak si můžeme užívat prázdniny v té stojaté špinavé mělké vodě, ale kdo to nezažil, neví, o co přichází.
Třeba své studenty vezmete s sebou na vodu. A třeba jen připravíte vodáckou lekci. Nezapomeňte 5D efekty (konvičku s kropítkem), online studentům bude muset stačit šplouchání na pozadí.
Slovní zásobu na obrázku si můžou studenti procvičit v online aktivitě. Bez základního vodáckého slangu si však na vodě ani neškrtnou. Nevešla se mi tam verba, tak jim určitě prozraďte, co znamená cvaknout se/udělat se.
Filmovým nadšencům (Lenko z Czech Time) můžeme doporučit seriál Proč bychom se netěšili. Čímž přemosťuji k hudbě: ze zmíněného seriálu Tak nějak málo tančím (v online aktivitě studenti doplňují verba v prézentu) nebo nezapomenutelný Mládkův Jez v nezapomenutelném klipu (tady jsem celkem tápala, co se hodí doplňovat, nakonec se mi nabídly rýmy na konci veršů, je to krásně matoucí a určo pro pokročilejší). Někdo možná nepohrdne starými písněmi, které můžou slyšet u táboráku - např. My pluli dál a dál, Řeka hučí nebo pro pokročilé specialisty Vodácká odborná (tady možná bude leckterý lektor, včetně mě, potřebovat pomoc s výrazivem...), kterou můžete studentům předložit i jako výzvu v podobě jazykolamu.
A to je vše. Jsou přece prázdniny! Tak ať se Vám i o prázdninách hezky učí! Dita
P. S. Jedete na vodu?
Pokud se Vám moje aktivity líbí, můžete moji tvorbu podpořit tím, že mě pozvete na virtuální pivo. Díky!